Inleiding

In de aanloop naar stichting MiKE toe zijn er reeds vele bijbelvertellingen/kinderbijbelclubs en zomerkampen geweest. Hierbij worden de richtlijnen van het IKEG gevolgd, hier en daar wat aangepast aan de Hongaarse situatie.

In hoofdlijn zijn er 2 belangrijke activiteiten:

• Bijbelclubs
  • Zomerkampen

Bijbelclubs

Deze vinden plaats volgens het volgende programma:

• Inloop met spelletjes
  • Zingen en bidden
  • Bijbelverhaal
  • Quiz
  • Pauze met eten en drinken
  • Bijbeltekst aanleren
  • Knutselen
  • Dankgebed

Als de kinderen 5 keer op de club geweest zijn, krijgen ze een eigen Bijbel. En na 10 keer een persoonlijk fotoboekje waarin o.a. de geleerde teksten/liederen afgebeeld zijn.

De tolken zijn leden van de Református Egyházközség  (de reformatorische/gereformeerde kerk) in Cegléd. God heeft het zo geleid dat zowel Joke als deze leden tegelijkertijd de cursus Kinderevangelisatie van het IKEG volgden zonder het van elkaar te weten. Hierdoor is er weinig uitleg nodig over de structuur van de Bijbelclubs en is de manier van werken duidelijk.

Zomerkampen

Deze 5-daagse zomerkampen vinden plaats in Csemö, een dorpje dicht in de buurt van Mikebuda. De activiteiten vinden zowel ’s ochtends als ’s middags plaats en hebben altijd een bepaald thema. Naast de Bijbellessen worden er in de middag zendingsverhalen verteld. Tussen de middag krijgen de kinderen een warme maaltijd.