Alarm, club

Terwijl we vanuit Mikebuda onderweg zijn naar Cegléd, worden we gebeld dat het alarm is afgegaan. Dat is de afgelopen week regelmatig gebeurd. Het blijkt telkens loos alarm te zijn, gelukkig maar, maar wat is er dan wel aan de hand? Het ding gaat immers niet zomaar af. Na een grondige inspectie blijkt er een spin te zijn die de binnenkant van een sensor wel een fijn plekje vindt om in te huizen. Nu maar hopen dat het hierbij blijft en er geen andere beestjes op hetzelfde idee komen.

De afgelopen weken hebben we heel wat dieren gezien, die allemaal een onderkomen zoeken voor de snel naderende winter. Vooral de vuurwantsen en lieveheersbeestjes lieten zich goed bekijken.

In de lucht hoorden we het geluid van de vertrekkende ganzen en kraanvogels, prachtig. Aan de reeën en damherten zijn we al gewend. Af en toe zien we een vos, maar nu moesten we zelfs stoppen voor een groep overstekende wilde zwijnen. De eerste sneeuw is ook al gevallen en de komende dagen wordt er matige vorst verwacht. Er is hier maar een korte herfst door het landklimaat. Twee weken geleden was het zelfs nog 20 graden! Tijd om weer een clubmiddag te houden, het is alweer een maand geleden.

Er is goed nieuws: de burgemeester heeft alle data waarop we een kinderbijbelclub willen organiseren goed gekeurd. Nu kunnen we de kinderen een lijstje meegeven, zodat ze ruim op tijd weten wanneer er weer club zal zijn. Hoewel het nog geen advent is zie je ook hier dat alle kerstversieringen tevoorschijn worden gehaald. Daarom staat er op de uitnodiging: “Advent, wie verwacht jij?”

We hebben een hele fijne middag met elkaar. We zingen met behulp van verschillende instrumenten en we leren nu ook de andere coupletten van “Ez az a nap”. De tekst uit Lukas 1: 32 a hangt letterlijk hoog boven ons hoofd en de kinderen weten waarom de Heere Jezus “Zoon van de Allerhoogste” genoemd wordt. Ze kunnen zelfs al benoemen waarin de Heere Jezus groot zal zijn. Vol aandacht wordt er geluisterd naar hoe de engel Gabriël bekend maakte dat de beloofde Verlosser geboren zou gaan worden. Wie verwacht u de komende tijd? Hij komt terug! Tot die tijd mogen wij bidden, werken en verlangend uitzien naar Zijn wederkomst. Dat staat mooi geborduurd op de schoolsjaal die Bartel heeft gekregen bij de inschrijving op school.

1 antwoord
  1. Anneke Breet
    Anneke Breet zegt:

Wat een prachtige blog, Joke!
    Dit zijn de kinderen, dit is de pure boodschap waarvoor jullie gegaan zijn.
    Zo rijk, zo vol uitzien!
    Ik wens jullie goede dagen en weken!
    Lieve groet, ook aan Lorens en Bartel,
    Anneke